Žiaci sa v našej škole vzdelávajú podľa osnov bežnej základnej školy, ktorá ostáva ich kmeňovou školou. Počet žiakov v triedach je znížený t.j. max. 10, čo umožňuje individuálny prístup. Pedagogický personál tvoria skúsení pedagógovia a pedagogickí asistenti. Samozrejmosťou je cielená spolupráca s odborným tímom (viď. Útvar odborných činností) a výchovou (viď. Výchova mimo vyučovania).
Žiaci sa najmä na I. stupni učia hravou formou. Využívame prvky splývavého čítania SFUMATO, fonematického uvedomovania podľa Eľkonina, rozvíjame všetky oslabené oblasti nenásilne a tvorivo. Našim cieľom je osobný rozvoj každého žiaka ako individuálnej bytosti. Neporovnávame. Každý napreduje vlastným tempom a robí pokroky podľa svojich možností. V Diagnostickom centre sa väčší dôraz kladie na výchovné pôsobenie na žiakov, zvládanie problémových situácií, ovládanie svojich emócií. Vzdelávanie však nie je zanedbávané. Individuálny prístup a pomoc je aj na II. stupni samozrejmosťou.